Achter de schermen, Projecten

Groei 100+ wagenpark en 200+ personeel

Goverde verwelkomt Amarant als nieuwe partner voor groepsvervoer

Door Ivo de Groot – bedrijfsleider Taxi Goverde 

 & taxi goverde logo

Wat doe je als je als grote zorginstelling dagelijks meer dan 300 cliënten met de grootste kwaliteit, hoogste veiligheid en vooral met warme menselijke aandacht van huis naar diverse zorglocaties/dagbestedingsinstellingen zou willen vervoeren?

Juist. Dan benader je Taxi Goverde. Want wij zijn vervoersspecialist die zo’n mobiliteitsvraagstuk uit handen neemt, en alles regelt. GOED regelt. Tot in detail. Maar hoe doen we dat? Wat komt er bij zo’n project allemaal kijken? Samen met ons team hebben wij er de schouders onder gezet.

Oei, dit vereist groei naar 100+ wagenpark en 200+ personeel

Eerlijk is eerlijk, het is een uitdaging. Met de aansluiting van Amarant als nieuwe partner vinden zelfs wij het spannend. Want ook al is 300 cliënten van A naar B brengen inderdaad ons dagelijkse kostje, hoe zorg je dat je organisatie, wagenpark en personeel binnen een zeer korte implementatieperiode van drie weken gereed is voor deze extra werkzaamheden naast al onze bestaande opdrachten. Want we willen aan iedereen onze beloften waarmaken. We willen alle passagiers en klanten van het beste vervoer voorzien.

grote variatie wagenpark taxi

Wagenpark groeit over de grens van 100 voertuigen

Onze voertuigen zijn onze paradepaardjes. We poetsen ze. We koesteren ze. En onderhouden ze goed. Omdat we onze passagiers en onszelf graag veilig op de weg begeven, maar ook een beetje omdat we onze auto’s nu eenmaal prachtig vinden. Mercedes-Benz is ons huismerk. Naast een representatief voorkomen, een auto die technisch betrouwbare prestaties levert al jaar en dag, met efficiënte motoren, gunstig brandstofverbruik en verlaagde CO2-uitstoot ook een merk dat in de productieprocessen blijft innoveren en duurzaamheid hoog in het vaandel heeft.

Voor de nieuwe opdracht van Amarant zullen met name de 8 persoons Mercedes-Benz Sprinters Taxibussen en de rolstoelbussen ingezet worden.

Wij zorgden ervoor dat wagenpark van 80 naar 100+ werd gebracht. Een investering in de capaciteit om ons service-volume op juiste kracht te kunnen blijven waarmaken. En dat binnen 3 weken. Een behoorlijke klus! 

Inrichten van onze ritagenda en koppelen van cliënt aan route, chauffeur en voertuig

Om ervoor te zorgen dat iedereen wordt opgehaald op het juiste tijdstip en op de juiste locatie is het van het grootste belang dat we het hele vervoersplan goed inrichten en blijvend verbeteren. Hierbij moeten we natuurlijk rekening houden met aanvullende eisen en wensen die per cliënt kunnen verschillen. Ook de duur van de route, de capaciteit van de voertuigen en het meenemen van eventuele hulpstukken moeten steeds goed in beeld zijn. In de nog steeds groeiende drukte op de weg is dit operationeel altijd uitdagend. Onze planners groepsvervoer zijn dan ook elke dag in de weer om de mutaties te verwerken en er altijd voor te zorgen dat er voor de klant en voor de cliënt een zo efficiënt mogelijk vervoersplan wordt gevolgd. Hierbij worden zij geholpen door vakkennis, automatisering en input van planners en chauffeurs. Kortom een uitdagende klus!

Personeelsbestand groeit naar 200+

Wie wordt ons 200e personeelslid? Op dit moment stomen we zo’n 30 extra medewerkers klaar voor het verzorgen van het groepsvervoer voor Amarant. Tijdens een speciale trainingsdag worden veiligheid, klantvriendelijkheid en representativiteit aangedragen en natuurlijk alle wettelijke voorschriften en bepalingen doorgenomen. Ook de dagdagelijkse praktijk binnen Taxi Goverde laten we natuurlijk de revue passeren.

Hoe de training van het extra personeel ging? Bekijk de impressie.

                 

 

Iedere chauffeur weet straks om te gaan met

  • Rolstoelvervoer en veiligheid. Extra training op vastzetten van en rijden met rolstoelen in de bus. Ze ervaren hoe het is om zelf in een rolstoel vervoerd te worden volgens de VVR Code en keurmerk-richtlijnen en krijgen uitleg over de verschillende vastzetsystemen die binnen ons wagenpark aanwezig zijn.
  • Mensenwerk en tips hoe om te gaan met deze specifieke passagiersgroep die net ietsje meer ondersteuning en aandacht nodig heeft. Maar ook hoe om te gaan bij onverwachte acute persoonlijke verzorging en incidenten. Later worden hier de klantgebonden aanvullende cursussen aan toegevoegd.
  • Inzicht in verkeer, efficiënte verkeersroutes en hoe om te gaan bij allerlei verkeerssituaties en onverhoopte technische calamiteiten.
  • Vertrouwd raken met een grote personenbus.
  • Regels rondom uren- en rit-registratie /gebruik van BCT.
  • Details rondom vervoersregie, contact met de centrale.
  • Persoonlijk contact met de passagiers en hun begeleiders. Want als je met elkaar meerijdt is het best belangrijk om vertrouwt met elkaar te zijn en het straks extra gezellig tijdens de reistijd te hebben.

Samen Verder.

Wij zijn bijzonder trots met de toevoeging van Amarant aan ons groepsvervoer bestand. Wij geloven in de kracht van samen. Samen kom je verder, samen ben je sterker en samen heb en krijg je meer vertrouwen. Omdat je weet dat het goed komt. Meer informatie over Amarant vindt u HIER.

Meer weten over Taxi Goverde of onze specialisaties? Volg mijn blogs of kijk op onze pagina ZAKELIJK VERVOER of GROEPSVERVOER.

Ivo de Groot | Volg Taxi Goverde en reageer op linkedin en Facebook.